Selasa, 7 Disember 2010

Entry Pengenalan: Salam Maal Hijrah 1432

Salam Mesra dan Salam Maal Hijrah tuk suma,

Entry kali ni merupakan entry pengenalan..siapa yang pernah baca blog http://mawarkenyalang.blogspot.com/ cik la pemiliknya. Dah lama tak berblogging sampaikan lupa password plak. Tu yang kena create blog baru. Sekarang semangat nak berblogging ni naik balik. Sebab rasanya apa yang cik lalui hari-hari terlalu banyak yang nak diceritakan dan kadang-kadang kita tidak boleh mengungkap sesuatu dengan kata-kata. Betul tak? Tentu ramai yang setuju.

Cik nak kongsi cerita dengan pembaca sekelian. Gembira sedih, sumanya yang cik rasa patut ceritakan tuk kalian. Cik nak ucapkan jugak Salam Maal Hijrah tuk semua. Apa pengertian Hijrah ni tuk korg suma. Bagi Cik hijrah itu menuntut kita untuk berubah menjadi lebih baik. Kalau tahun baru ramai yang pasang bermacam2 azam. Hendaknya menyambut maal hijrah ni pun kita suma pasang azam. InsyaAllah segala apa yang kita rancang akan dipermudahkan oleh Allah. Bila dah memasang azam dan niat untuk melakukan sesuatu perkara yang baik tu jangan la plak dilakukan sekerat jalan. Hendaklah kekalkan dan usaha tuk melakukannya sehingga tercapai.

Bagi Cik plak nak keluar dari kepompong hidup sekarang ni, nak buat sesuatu yang Cik rasa boleh memajukan diri ni. Kadang2 keja dengan orang mkn gaji ni, secara tdk lgsung kita pn mkn ati gak. Kalau boleh Cik nak buat sesuatu untuk keluarga. InsyaAllah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan