Selasa, 11 Jun 2013

Lepas demam denggi..

Ada beberapa perkara yang aku lalui masa kena demam denggi tempoh hari.

1. Aku fobia dengan nyamuk. Tengok je nyamuk atau gatal kat mana mana. Aik nyamuk ni gigit aku ke. Semacam ada satu perasaan takut yang teramat. Nasib la kena kat aku dan bukan anak2. Mintak dijauhkan la dari demam denggi ni.

2. Benda dah nak jadi, ujian dariNya. Sebagai manusia kita tak telepas dari diuji. Anggap lah penyakit yang datang sebagai kifarah dosa dosa kita yang lepas.

3. Nasib la ada mak ayah family members. Kebetulan sakit masa cuti. Kalau tak mungkin aku yang cengeng ni sedih sorang2 dok kat hospital tu. Sure huby tak sampai hati nak tinggalkan anak2 kat rumah. Boleh la tinggalkan anak2 kat rumah tanpa rasa risau.

4. Tekadang pelik dengan perangai manusia. Ada seorang hamba Allah telefon masa aku admit. Dia boleh gelak plak bila aku cakap aku kat hospital kena demam denggi. Aikk lucu sangat ke. Hanya dia je yang tau.

Dah lewat malam ni..tadi bukan main lagi idea mencurah2...jumpa lagi next entry ye..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan