Ahad, 3 April 2011

Rahsia Mujarab Cinta Jarak Jauh..

Inilah yang berlaku kat kita sekarang ni..Mr MA dtugaskan dikampung halaman dia selama 3 minggu. Minggu pertama ni dilalui dengan begitu sukar sekali, mana taknya sekarang suma pun All By Myself! Pembantu pun tak berapa nak membantu kat rumah ni jadi sangat la penat. Ditambah dengan karenah anak-anak yang semakin membesar. Sepanjang ketiadaan Mr MA macam biasa la kan..rindu serindu rindunya, macam zaman bercinta dulu dulu pun ada. Dok bergayut malam-malam sampai masing-masing tertido.



Dulu masa Mr MA pegi training setahun tu ditinggalkan, masa tu anak yang sulung Irfan baru berusia setahun. Dok skali ngan mak ayah and adik beradik pun dekat. So takde la terasa sangat. Sekarang ni duduk sendiri dan terpisah ngan Laut Cina Selatan..membuat hati ini asyik terkenang..

Especially bagi yang dah berkahwin..mesti korang terasa sangat! Cam ada sesuatu yang hilang..Kebetulan plak majalah kesukaan kita Harmoni ada satu artikel mengenai benda ni. Menurut artikel tersebut rahsia mujarab cinta jarak jauh ialah..."Phone Sex" ni spesifik kepada yang dah berkahwin la kan. Ini terpulang kepada peranan dan penerimaan masing-masing..nak ke mengulas lebih lanjut pasal ni. Opppss..I will one day..



Yang penting kalau kita jauh dari pasangan hendaklah kita terima keadaan tersebut, jangan jadi ia satu beban plak. Tanamkan dalam fikiran bahawa dia pegi bekerja mencari rezeki yang halal untuk menyara kita sekeluarga. And for pasangan plak luangkan la masa tuk bertanya khabar, jangan sibuk memanjang je. Kerja memang tak akan habis sampai bila bila. So ingat tue...telefon dan bertanya khabar, mendengar suara orang tersayang pun dan cukup menggembirakan!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan