Jumaat, 20 September 2013

Kami bahagia..kamu bahagia tak?

Salam semua, cam lama sangat dah tak update blog ni. Sekali sekala nak jugak mencoret ape yang patut. Tajuk entry kali ni tak bleh blah rasa cam artis plak. Adakah??

Cerita nye gine bila dah ramai-ramai kengkawan berkumpul ada je nak diborakkan, cite pasal jiran sebelah gaduh tak hengat dunia la. Siyes kalo kita ada jiran macam tu kita pun takut..buat nye jadi ape2 kita plak jadi saksi utama. Ok pokoknya bukan crita bab gaduh.

Pot pet punye pot pet rata-rata kengkawan setuju lelaki/husband ni memang seorang yang penyabar. Walaupun mungkin ada jgak yang tak bersetuju tapi dalam 6 orang kami kat situ suma pun rasakan benda yang sama. 

Then jadi perempuan/isteri/ibu kita pun kena banyak sabar jugak. Rasanya tak adil kalo hanya satu pihak je yang sentiasa beralah/mengalah. Kesian jugak kat kaum suami yang kena tahan dengan perangai isteri. Semalam sebelum tido seperti biasa borak borak ngan huby. Dia kata setiap lelaki kena ada ego dan tahap kesabaran nya. Jangan sampai satu tahap ada benda yang trigger sampai suami beralih arah plak.Masa tu menangis air mata darah pun dah tak guna.

Yup jadi isteri kena tau peranan sendiri, tak boleh letakkan suma benda kat bahu suami lebih lebih lagi urusan rumahtangga. Memang selayak suami membantu tapi jangan sampai membebankan plak. Kadang-kadang tak semua benda suami akan cerita pada kita. Jadi isteri kena faham juga fungsi suami sebagai ketua keluarga, banyak kalo nak disenarai. Jadi isteri kena selalu perbaiki diri, kita pun banyak lagi kena belajar. Yang paling penting kena lengkapkan diri dengan ilmu agama. InsyaAllah kita tak akan terpesong.

Sebelum tido wrap la dulu apa benda jadi seharian. Bercakap dari hati ke hati ngan suami. Minta maaf padanya walaupun takde salah ape ape.. 

Apapun kita bersyukur dapat suami yang penyayang and yes saya bahagia bersamanya. Hampir sebelas tahun melayari hidup berumahtangga, banyak pengalaman pahit manis suka duka bersama.  Terima kasih yank..luv you forever.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan