Selasa, 19 November 2013

Jom kita ke Aquaria KLCC

Cuti sekolah datang lagi, memang tak plan pun nak ke Aquaria KLCC ni. Bila si abang long suggest jom pegi Aquaria, tak sampai hati pulak nak tolak permintaan dia. Walaupun dah pernah pergi agaknya 3 tahun lepas kot. Kita pun plan nak gi Sabtu, jam 11 pagi suma dah siap-siap nak keluar. Sampai KLCC kita orang pergi parking kat Tower 1 Petronas Tower tu. Almaklum jarang naik keta gi sana.

Kena menapak jauh la jugak masuk Aquaria, owh kalau korang 1st time pergi Aquaria ni bila dah masuk KLCC Suria tu dia belah side Maybank, concourse level. Pas tu korang kena jalan melalui terowong tu sampai jumpa food court Aquaria KLCC tu. Sebab bawak anak kecik amik masa 5-10 minit jugak la.

Sampai terus pergi kat kaunter ticket. Yang bestnya kalau pada hari biasa entrance fee untuk kanak-kanak (3-12 tahun) ialah RM28 dan untuk orang dewasa RM38. Tapi kami dapat harga seperti dibawah, ye betul ada "Family Package" RM108 (2 dewasa dan 2 kanak-kanak). Agak jimat disitu ye..


Masuk je entrance tu kita jumpa kolam boleh sentuh. Dari nama tu pun kita dah tahu boleh sentuh apa yang ada kat dalam kolam tu. Ada belangkas, tapak sulaiman dan ketam. Boleh sentuh tapi dalam air je tau. Ada pemudahcara yang memberi info mengenai apa yang ada kat dalam kolam tu.

Lepas tu kita orang teruskan ke bahagian lain pula. Ada akuarium kecil dan besar yang dalamnya ada binatang-binatang seperti gecko, tarantula, ular, spesis ikan, ketam dan banyak lagi. Ada yang tak pernah kita tengok pun.

Journey pun diteruskan lagi kita guna eskalator dan melalui akuarium yang besar boleh nampak kat bahagian atas ikan pari besar dan ikan yu. Huhuhu nampak sangat besar dan ada gak yang menakutkan. Ada divers tengah bersih akuarium tu. Hahaha ingatkan patung rupanya memang orang.

Selesai bahagian tersebut kita orang sempat tengok shark feeding, kebetulan masa tu kita orang lalu kat situ. Tak leh nak tunggu sampai habis pun shark tu tak nak makan..hehehe then ramai sangat orang kerumun. Keluar dari situ dah nak kua dah, ada kedai souvenir sebelum pintu keluar. Aku tau tempat keja aku KLCC je pon, tapi anak-anak jarang ke sana. Happy bila tengok anak-anak super happy.

Enjoy pic yang kami sempat amik..sebabkan tak leh guna flash gambar nampak gelap je..










Tiada ulasan:

Catat Ulasan