Last month cik beli satu starter pack hotlink, memandangkan dah kena sound kat bos. Dengan email yang tajam menikam itu..cik quote la cikit emel dia tu lebih kurang maksud dia, sebagai seorang pekerja hendaklan tunjuk komitmen dekat tempat kita bekerja. Lebih kurang gitu la setelah ditranslate. Nak je cakap cik ni keja kontrak je...tapi sebab kita diajar penuh adab ketimuran lebih baik simpan je ayat tu..Starter pack harga RM8.80. Ada hot ticket kat dalam tu satu untuk internet bernilai RM5, satu lagi untuk call dan SMS nilai RM10.
Balik je umah cik terus masuk kan sim kad kat dalam phone, godek sini sana dan start buat panggilan. Cik pelanggan setia celcom, sebab tu guna family package yang 5 + 1 dengan huby, so far memang jimat sangat. So cik try call no celcom. Oh call out ok. Try anta sms, pun ok. Pas tu cik try plak no celcom call line hotlink tu. Pelik bila operator jawab "The number you have dialled is not in service" apa kes plak ni. Terus cik call customer service maxis. Dia kata takde masalah line suma clear. Dia suh plak check kat celcom punye. Call CS celcom dia pun kata benda yang sama. Adoi kat mana la silap nye..takkan nombor ni ada jin kot..
The next day cik suruh kawan cik call kan untuk cik cos dia penah handle keja2 cam ne dulu. Dia minta CS maxis tu log kan case ni. Hari ke 2 tu ada la terima panggilan dari nombor fixed line. Mungkin dorang nak try kot. Sebab bila angkat orang tu letak. Lepas 2 hari dorang call cakap line dah ok. Bila cik tanya apa root cause nye dia kata line celcom tak ok. Ape ke halnye..dah sah sah dia yang fix kan line tu nak salah kan pihak sana plak. Apa pun cik happy la nombor cik dah tak diselubungi misteri lagi...huhuhu...Apa pun sekarang ni kena pakai 2 nombor,budget lari la cikit.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan