Selasa, 8 Mac 2011

Mom Says Never Talk To Strangers..

Hari ini berlaku dua kejadian yang agak seronok untuk dikongsi. Insiden pertama berlaku lepas kita balik dari lunch. Semenjak ada 2 line ni kita slalunya akan bawak no celcom kemana-mana pergi. So time kua lunch no maxis kita tinggalkan kat dalam drawer kat ofis. Balik lunch ada satu miss call dari nombor yang tak diketahui. So kita return la call tu. Rupanya Encik Posmen, dialog yang dituturkan seperti dibawah.

Kita: Helo siapa ni, tadi ada miss call kat nombor saya.
Encik Posmen: Oh ni pos laju, tadi nak anta barang kat umah Cik.
Kita: Ooo nape takde orang kat rumah ke?
Encik Posmen: Nama apa?
Kita: Ni M...
Encik Posmen: Alamat?
Kita: A bla bla bla
Encik Posmen: Ooo, tak ingat la ada banyak umah anta tadi.
Kita: La ye ke. Ok takpe...

Adoiyai yang beriya-iya tanya itu dan ini tapi end up tak membantu pon. Tapi yang bestnya petang tadi, Encik Posmen sms cakap barang tu dah anta and nama recipientnya maid kita. Baik betul la kan..kalau la ramai posmen kita macam ni memang bagus sangat...

Insiden Ke-2, berlaku time kita menjamu selera kat McD sementara tunggu Mr MA jemput. Ada sorang budak lelaki dalam lingkungan umur 13 tahun asyik tengok kita, bila kita tengok balik dia paling muka kat tempat lain..hampir 5 minit sesi pandang memandang ni berlaku.

Pas tu tetiba dengar orang panggil kita, kakak leh pnjm tepon tak nak tepon mak..erk...dalam terkejut tu kita sempat berfikir jugak nak kasi tepon ke? Kita ulang balik pertanyaan dia tadi, nak tepon mak ye? Nah amik duit ni, kita bagi dia 50sen, ngan muka happy dia kata terima kasih dan berlalu. Erk membantu ke tak, dalam pada tu sempat jugak terpikir kalau la suma tepon kat KL Sentral tu rosak cam mana. Risau gak tapi kalau tadi bleh je tolong teponkan mak dia. Kalau korang dalam situasi kita, korang akan buat apa?

Remember: Mom Says Never Talk To Strangers..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan